گشایش باشگاه جهاندیدگان زرتشتی وابسته به بنیاد خیریه پوروچیستا در یزد

گشایش باشگاه جهاندیدگان زرتشتی وابسته به بنیاد خیریه پوروچیستا در یزد

موسسه پوروچیستا بنیادی است که با هزینه خیر اندیشان در سالها پیش در شهر یزد دایر شده است و به آموزش هنر های گوناگون و دانش های جدید به دختران و پسران زرتشتی می پردازد این بنیاد که سرپرست آن خانم پروین فرخانی است دوره هایی مانند آموزش کامپیوتر، خیاطی، آشپزی، شیرینی پزی، سفره آرایی و...برای همکیشان دایر کرده است . 
در سال گذشته با هزینه موبد مهربان زرتشتی و زنده یاد فریدون زرتشتی خانه دیگری خریداری و مجهز شده است سپس از سازمان بهزیستی استان یزد نیز مجوز فعالیت خود را به نام باشگاه جهاندیدگان زرتشتی برای خدمت رسانی به سالخوردگان دریافت کرده است. 
مدیریت این مرکز را آقای بهرام دمهری به عهده دارد و روزانه سالخوردگان زرتشتی می توانند به این مرکز مراجعه کرده وضمن انجام آزمایش های پزشکی مورد نیاز از سرگرمی ها و برنامه های شاد و آموزنده این باشگاه نیزدر طول روز بهره بگیرند. 
این مرکز در خیابان آیت اله کاشانی، انتهای کوچه آتشکده واقع شده است. 
در برنامه گشایش این مرکز نماینده نهاد های زرتشتی یزد و همکیشانی به تالار کوچه بیوک دعوت شده بودند.پس از سرایش گاتها و اجرای سرود ملی ایران، آقای دمهری که مجری برنامه بود ضمن خوشامد گویی از خانم فرخانی دعوت کرده تا چگونگی تشکیل چنین مرکزی را شرح دهند. 
نماینده زرتشتیان نیز در این نشست حضور داتشتند و با سخنان خود به اهمییت وجود سالخوردگان و تجربه ارزشمند آنان اشاره کردند، آقای نیکنام افزودند:شاید تا چند سال پیش نیازی به چنین باشگاهی برای سالخوردگان نبوده است ولی اکنون که شرایط زندگی تغییر کرده است و برخی از خانواده ها در طول روز با پدربزرگ و مادر بزرگ خود زندگی نمی کنند و تنهایی برای آنان دشوار وخسته کننده است نیازمند پرستاری بیشتری هستند و چنین مراکزی برای سالخوردگان در سالهای آخر زندگی بسیار مناسب است. 
آقای اسفندیار اختیاری نیز با نمایش اسلاید هایی ، چگونگی خدمت رسانی در باشگاه جهان دیدگان زرتشتی را برای باشندگان شرح دادند.