همایشی برای نوروز، میراث صلح و دوستی

همایشی برای نوروز، میراث صلح و دوستی

 

 

|۱۱:۱,۱۳۹۴/۸/۲۴| 

 

چهارمین همایش نوروز، میراث صلح و دوستی با حضور اندیشمندان، متفکران و محققان ایرانی، 15 اسفند ماه امسال برگزار می شود .

علیرضا حسن زاده رییس پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر هدف از برگزاری این همایش را نشان دادن جایگاه برجسته فرهنگ و تمدن ایران در شکل بخشی به فرهنگ و مفهوم صلح و همزیستی انسان ها درطول تاریخ که در عنصر برجسته نوروز متجلی است، اعلام کرد.

وی اظهار داشت: جایگاه صلح و همزیستی انسان ها، اقوام و ملل در سنت ها و آیین ها، نظام فلسفی و جهان شناختی نوروز، جایگاه صلح و همزیستی انسان ها، اقوام و ملل در میراث روایی، اساطیر، افسانه ها و روایت های نوروزی و تنوع فرهنگی و وحدت ملی و منطقه ای (فرا ملی) با تاکید بر مفهوم صلح و همزیستی در نوروز و هنرهای مردمی نوروز و جایگاه صلح و همزیستی در آن از جمله محورهای نه گانه این همایش است.

جایگاه نوروز در اسلام و نقش آن در ایجاد وفاق فرهنگی، صلح و همزیستی انسان ها، اقوام و ملل،جلوه های نوروزی ادبیات پارسی و مفهوم و بن مایه صلح و همزیستی، نوروز و دیپلماسی فرهنگی صلح و همزیستی ملل، نوروز و روابط فرهنگی و تاریخی ملت های حوزه نوروز و نوروز و گفتمان حفظ محیط زیست و صلح از محورهای دیگر این همایش است.

به گفته حسن زاده محققان و پژوهشگران علاقمند به شرکت در این همایش می توانند چکیده مقالات را تا 30 آذر ماه حداکثر در 500کلمه و اصل مقالات راتا پایان دی ماه 1394 حداکثر در 5000کلمه به دبیرخانه همایشبه آدرس الکترونیکی noruz.solh@gmail.com ارسال کنند .

علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به بخش فراخوان سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه و در صورت نیاز سوالات خود را با نشانی الکترونیکیanthropologicalresearchcenter@gmail.com و یا شماره تلفن 667364520 داخلی 252 یا 258 مطرح کنند.

منبع: ایرنا

منبع خبر: 
خبرگزاری ایرنا