دیدار از برنامه های خردسالان در مهد کودک دکتر بهرام پرورش تهران

دیدار از برنامه های خردسالان در مهد کودک دکتر بهرام پرورش تهران

مهد کودک پرورش که مجوز خود را د رسال 1364 از سازمان بهزیستی کشور دریافت کرده است یکی از مهد کودک های ویژه هازمان زرتشتی تهران است که در ساختمانی به نامگانه زنده یاد دکتر بهرام پرورش فعالیت می کند. 
دکتر دینیار هرمزدی که فرزند خوانده دکتر بهرام پرورش است در سال 1357 این خانه را برای خدمت رسانی به زرتشتیان در نظر گرفته و مدتی از طرف سازمان فروهردر آن کلاس های دینی برپا شده است سپس در سال 1364 به مهد کودک تبدیل شده و در اختیار انجمن زرتشتیان تهران قرار گرفته است.این مهد کودک هم اکنون 64 نفر خردسال زرتشتی را آموزش می دهد و نگهداری می کند و در رشته های متداول بهزیستی شامل خواندن و ریاضی همراه با بازی های کودکان و نقاشی و کار های دستی کوشش می کند همچنین آموزش موسیقی ارف ،دینی و گویش دری را نیز در برنامه خود گنجانده است. 
مدیریت، 8نفر مربی و 2 نفر خدمه مهد کودک پرورش از همکیشان بوده و با سرپرستی انجمن زرتشتیان تهران به کار خود ادامه می دهد. 
هر سال به مناسبت سالروز در گذشت آناهیتا ورجاوند برنامه هایی توسط خانواده زنده یاد در این مهد کودک بر پا می شود. 
زنده یاد آناهیتا ورجاوند فرزند آذرمیدخت هرمزان و رشید ورجاوند است، زاد روز او 1343 در تهران است، دختری با استعداد و خوش برخورد بوده که پس از پایان تحصیل در رشته مترجمی زبان انگلیسی،کلاس های عالی دینی رانیز در سازمان فروهر گذرانده وناگهان در سال 1370 به دلیل بیماری از جهان درگذشته است.هر سال سفره یادمان او در این مهد کودک گسترده می شود و با خوراکی های سنتی و حضور موبد،آفرینگان خوانی برگزار می شود که در آن خردسالان مهد کودک نیز حضور دارند. 
موبد نیکنام نیز در جمع باشندگان و خردسالان مهد کودک شرکت کردند، پس از اوستا خوانی موبد اردشیر مانکجیان، خردسالان نیز بند هایی از اوستا را سرودند و آقای نیکنام در سخنانی که برای خردسالان بیان شد رشد انسان را از کودکی تا کهنسالی برشمرد و گفت همه با سپری کردن رشد خود زمانی به سوی خداوند می روند چون از آنجا آمده اند ولی آناهیتا زودتر از دیگران به سوی خدا دعوت شده است و به همین دلیل هر سال در کنار خردسالان مهد کودک پرورش برنامه سنتی برای یاد بود او برگزار می شود. 
نشانی مهد کودک دکتر بهرام پرورش:تهران، خیابان حافظ، کوچه هورتاب، پلاک 6 است. 
تلفن تماس:88941353 و برای یاری دهشمندان شماره حساب 18320428 نزد بانک تجارت شعبه چهار راه کالج به نام انجمن زرتشتیان تهران برای مهد کودک دکتر بهرام پرورش در نظر گرفته شده است.