بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز گفتگوی ادیان با حضور نمایندگانی از ادیان یکتا پرست

بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز گفتگوی ادیان با حضور نمایندگانی از ادیان یکتا پرست

با حضور نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی و روحانیون ادیان توحیدی در محل سازمان گفتگوی ادیان همایشی برگزار شد. 
در این همایش نماینده زرتشتی، ارامنه و آشوری در مجلس همراه با سرنشین و اعضایی از نهاد های کلیمی، ارمنی، آشوری و زرتشتی حضور داشتند. 
پس از سرود جمهوری اسلامی ایران مدیر این سازمان با معرفی باشندگان از نمایندگان هر یک از هازمان ها در خواست کرد تا گفتگویی در باره سالگرد انقلاب داشته باشند. 
نماینده زرتشتیان نیز در جمع باشندگان به سخنرانی پرداختند، ایشان با گرامیداشت آغاز سی امین سال پیروزی انقلاب، یکی از ویژگی های آن را پیوند بیشتر پیروان ادیان با یکدیگر دانستند و گفتند: ایران پس از انقلاب و تدوین قانون اساسی جایگاه ویژه ای به اقلیتهای دینی داده است که بتوانند از فرهنگ، زبان و آداب رسوم خود به خوبی بهره بگیرد. 
آقای نیکنام ایران را کشوری دانستند که از دیرباز مهد عرفان و معنویت بوده و ادیان یکتایی در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کرده اندو این کشور را همچون بوستانی از گل های رنگارنگ کردند، ایشان با ترجمه جمله ای از اوستا که می فرماید"نموائیرینه واجهی نمو کوه ام خوره نو" به گفته کهن ترین نوشته دینی این سرزمین که به فر و شکوه ایرانیان آزاد اندیش درود فرستاده شده است ، آزاد اندیشی را از ویژگی های مردم ایران دانستند که به همین دلیل هیچ گاه ایرانیان تحت سلطه استعمار گران نبوده است، انگلیس مدتی برای استخراج نفت به ایران آمد ولی هشیاری ایرانیان دست آنان را از منابع این کشور کوتاه کرد و پرتغالی ها نیز زمانی با حضور در گوشه ای از خلیج فارس هوس دست یابی به ایران را داشتند که با مقاومت دلیران تنگستان و مردم جنوب ایران بیرون رانده شدند. 
نماینده زرتشتیان همه مردم ایران را در پیروزی ایران شریک دانستند و با اشاره به سخن معمار کبیر انقلاب که فرمودند:ملتی که شهادت برای او افتخار است شکست ناپذیر است و اشعاری از شاهنامه فردوسی گفتند: ایرانیان همیشه ثابت کرده اند که جان عزیزشان برای پایداری ایران ارزش چندانی ندارد. 
دراین برنامه همایش، آقای دانشمند رییس انجمن زرتشتیان تهران و تنی چند از همکیشان و خبرنگاران نیز حضور داشتند و در کنار نمایندگان ادیان دیگر بر خوان گسترده سازمان گفتگوی ادیان با شیرینی و شام پذیرایی شدند.