برگزاری نخستین نشست هیات امنای مجموعه آموزشی مارکار یزد(پردیس دانش مارکار)

برگزاری نخستین نشست هیات امنای مجموعه آموزشی مارکار یزد(پردیس دانش مارکار)

از ساعت 4 تا 7 پسین روز آدینه جلسه آغازین هیات امنای مارکار در مکان باز سازی شده پرورشگاه مارکار برگزار شد.این همایش با حضور تمام اعضای 5 نفره که در نشت پیشین نهاد ها بر گزیده شده بودند بر گزار شد. 
اعضای هیات امنای پردیس مارکار عبارند از:1- نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی (کورش نیکنام)2- رییس انجمن زرتشتیان تهران(اله یار دانشمند) 3- رییس انجمن زرتشتیان یزد(سهراب فیروز فرد) 4- سیروس خسروی 5- اسفندیار اختیاری، که در مورد آموزشگاه های دخترانه و پسرانه مارکار یزد ، پرورشگاه مارکار،برج ساعت مارکار،دانشگاه مارکار،پارک مارکار و املاک مارکار یزد به رایزنی و هم اندیشی خواهند پرداخت تا در جهت اداره شدن بهتر آن گام هایی موثر بردارند. 
در نخستین نشست موبد اردشیر خورشیدیان رییس انجمن موبدان تهران،مهندس خداداد راسخی خرمی بازرس انجمن زرتشتیان تهران و شابهرام سیروسی نماینده هیات مدیره این انجمن در یزد با خبرنگار دو هفته نامه امرداد نیز حضور داشتند. 
ساختمان پرورشگاه مارکار که سالیانی پیش دانش آموزان زرتشتی خانواده های کم در آمد از روستا های مختلف یزد در آن سکونت داشته و آموزش می دیدند به پیشنهاد و هزینه موبد مهربان زرتشتی و سرپرستی مهندس سیروس خسروی باز سازی کامل شده است و پس از حدود 6 سال هم اکنون آماده بهره برداری در بخش های آموزشی و فرهنگی است که پس از گفتگو و بیان دیدگاه های گوناگون اعضای هیات امنای یاد شده قرار شد بخش هایی از آن به عنوان پردیس دانش مارکار مورد استفاده قرار گیرد.این کانون وابسته به انجمن زرتشتیان تهران خواهد بود و دارای سه رکن اصلی است. 
رکن اول هیات امنا،رکن دوم دبیر،رکن سوم شورای مشاورین 
هدف اصلی پردیس دانش مارکار ساماندهی و جهت دهی حمایت از جریان نو آوری و کار آفرینی دانش محور در جامعه می باشد،این مجموعه با شیوه تربیت نیروی انسانی خلاق،نو آور و دارای مهارت،کمک به ایجاد شرکت های فکر افزار نموده و در کنار خود دانشگاه ها و موسسه های تحقیق و توسعه را جهت به حرکت انداختن بازار مدرن ، مدیریت خواهد کرد. 
و اهداف این پردیس عبارتند از: 
- کمک به تربیت نیروی انسانی ماهر با پتانسیل تحقیقات کار بردی و توسعه ای 
- کمک به تجاری سازی نتایج تحقیقات و ارتباط آن با بخش های تولیدی ،خدماتی و جامعه 
- کمک به جذب دانش فنی از دانشگاه های داخل وخارج از کشور 
- کمک به جذب سرمایه های داخلی و بین المللی 
- کمک به افزایش حضور شرکت ها و نیروی انسانی کار آفرین در سطح ایران و دیگر کشورها 
- حمایت از ایجاد شرکت های کوچک و متوسط 
- حمایت از موسسه های غیر انتفایی و انجمن های علمی با حدف توسعه دانش،فناوری و کار آفرینی 
وظایف پردیس دانش مارکار عبارتند از: 
- جلب و سازماندهی توانایی ها ، امکانات و منابع 
- ارتباط با دانشگاه ها ، مراکز علمی ، فناوری و صنعتی منطقه و دیگر کشورها 
- ایجاد فضای مناسب فعالیت های علمی و مهندسی جهت جذب کارشناسان 
- ایجاد بستر جهت حضور و همکاری های ملی و بین المللی 
- سازماندهی و ایجاد مکانی مناسب جهت بنگاه های غیر انتفاعی و نهاد های علمی 
- کلیه فعالیت هایی که درجهت رسیدن به اهداف باشد. 
ترکیب هیات امنای آن عبارتند از: رییس ، نایب رییس ، خزانه دار و دو نفر عضو. 
در این نشست دکتر اسفندیار اختیاری به عنوان دبیر پردیس دانش مارکار برگزیده شد تا با بنیاد دبیر خانه و بهره گیری از کادر اجرایی لازم شروع به کار کند.