بازدید از دبستان پسرانه جمشید جم و گفتگو با دانش آموزان و آموزگاران این آموزشگاه

بازدید از دبستان پسرانه جمشید جم و گفتگو با دانش آموزان و آموزگاران این آموزشگاه

دبستان جمشید جم از سال 1285 خورشیدی در تهران تاسیس شده است وهم اکنون به صورت خاص برای آموزش دوره ابتدایی در اختیار زرتشتیان ودر صورت نیاز دیگر اقلیت های دینی قرار دارد .مدیریت جدید این آموزشگاه را آقای زریر نجمی به عهده دارند که از سال تحصیلی 1384 این آموزشگاه را اداره می کنند. 
به دلیل کاهش جمعیت خردسالان زرتشتی در سال های اخیر تنها 130 نفر دانش آموز در این آموزشگاه به تحصیل مشغولند که برابر قانون سازمان آموزش و پرورش معاون به این آموزشگاه تعلق نمی گیرد بنابراین با اقدام شایسته انجمن زرتشتیان تهران ، گردش 40 از سال جاری خانم آناهیتا جوانمردی برای ساماندهی رفتار دانش آموزان وهمکاری با مدیریت دبستان جمشید جم برگزیده شده و در این آموزشگاه به خدمت رسانی مشغول است . همچنین انجمن زرتشتیان تهران برا ی آموزش دینی به دانش آموزان زرتشتی از خانم گیتا ماندگاری که تجربه آموزش در کلاس های دینی را دارند برای جمشید جم استخدام کرده است . 
آقای نیکنام در بامداد امروز از این آموزشگاه دیدار کردند ، در کلاسها ی درس حضور یافتند وضمن گفتگو با دانش آموزان از آموزگاران آنان در باره چگونگی پیشرفت نونهالان زرتشتی رایزنی داشتند. 
نماینده زرتشتیان که در هفته قبل از مجتمع فرهنگی آموزشی تیز هوشان دیدار کرده بودند برای پویایی استعدادهای دانش آموزان سراسر کشور ، ماهنامه ماه آذر تیزهوشان را تهیه کردند و به دانش آموزان هدیه دادند این ماهنامه علمی ، پژوهشی ، فرهنگی و اجتماعی است که هر ماه برای کودکان و نوجوانان به چاپ می رسد و ضمیمه آن نیز مربوط به اولیا نوجوانان و گزارش هایی از جامعه اقلیت های دینی در کشور می باشد همچنین دانش آموزان را با نگارش زبان انگلیسی نیزآشنا می سازد . آقای نیکنام سفارش کردند تا دانش آموزان زرتشتی که بیگمان از بهره هوشی بالایی برخوردارند ، مشترک این ماهنامه شوند تا هرماه با آخرین گزارش های علمی وآموزشی در رده سنی خود آشناگردند . 
نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی این ماهنامه را در هفته پیش به دانش آموزان مدرسه راهنمایی رستم آباد یان نیز هدیه دادند وقرار است در اختیارنونهالان مهد کودک ها و نوجوانان زرتشتی سراسر کشور نیز قرار دهند. 
موبد نیکنام همراه با مدیریت دبستان جمشید جم از آزمایشگاه و کتابخانه این مرکز نیز دیدار کردند ایشان تعدادی کتاب مفید را برای مطالعه آموزگاران و نوجوانان به کتابخانه هدیه کردند. 
ابتکار تازه این دبستان این است که با هزینه یکصد ملیون ریالی از دهش خانواده زنده یاد فریدون زرتشتی و موبد مهربان زرتشتی قرار است با استفاده از 11 دستگاه رایانه ، کارگاه آموزشی کامپیوتر برای آشنایی بیشتر دانش آموزان این دبستان ساماندهی و دایر گردد.