با درود وسپاس. چند سالی است که به دین زرتشت کنجکاو شده وآگاهی زیادی کسب کرده ام، اکنون که گرایش به آیین زرتشت دارم وبه من آرامش می دهد فکرمی کنم علاقه مندان وچه بسا پیروان فراوانی پیدا خواهد کرد. پرسش من این است چرا اطلاع رسانی وتبلیغ در رابطه با این آیین

پرسش: 

با درود وسپاس. چند سالی است که به دین زرتشت کنجکاو شده وآگاهی زیادی کسب کرده ام، اکنون که گرایش به آیین زرتشت دارم وبه من آرامش می دهد فکرمی کنم علاقه مندان وچه بسا پیروان فراوانی پیدا خواهد کرد. پرسش من این است چرا اطلاع رسانی وتبلیغ در رابطه با این آیین بسیار کم انجام می شود؟

پاسخ: 

درود، در بینش زرتشت دین پذیری با خواسته قلبی واراده هرکس، برپایه آزادی روی خواهدداد. به همین روی هرنوجوانی که پدر ومادراو زرتشتی نیز باشند، اجباری در پذیرش دین نیاکان خود نداشته بلکه با سفارش خانواده به پژوهش وبررسی بینش دینی، آداب ورسوم زرتشتی می پردازد وچنانچه مایل باشد درجشنی به نام سدره پوشی، دین نیاکان خود راگزینش خواهد کرد. به همین روی آموزش پیام زرتشت وآگاهی دادن به دوستان و خواستاران، ازسفارشهای«زرتشت»، آموزگار ایرانی است ولی تبلیغ کردن وبه زورکسی را واداربه پیروی از این دین، دراین فرهنگ جایگاهی ندارد. آشکار است هرچیزی که با زحمت و تلاشفردی به دست آید، ارزش بیشتری خواهد داشت تا گوهری هرچند باارزش به سادگی وآسانی پیشکش به دیگری گردد. بنابراین شایسته است تا خواستاران درپیجستجو برآمده، پس از بررسی با نگاهی ژرف، آنگاه مانند شما ایمان وگرایش داشته باشند. به ویژه اینکه باابزارهای پیشرفته کنونی، آموزه های دینی و فلسفه ها با نسک ها و تارنماهابه سادگی در دسترس می باشد.